HTML

Friss topikok

A világ legjobb egyetemeinek toplistája

2008.08.18. 12:36 bellini

Mint minden évben a Shanghai-i Jiao Tong Egyetem idén is nyilvánosságra hozta a világ 500 legjobb egyetemét. A toplistát 2003 óta minden évben közhírré tétetik.

Ebben az évben is az amerikai egyetemektől hangos a lista, csupán az első 10 helyből 8 amerikai, a hátramaradt két helyezést brit felsőoktatási intézetek nyerték el.

Ahogy már biztosan sejteni lehet a két brit egyetem nem más, mint a Cambridge (4-ik helyezés) és az Oxford (10-ik helyezés).

A magyarországi egyetemek közül az Eötvös Lorand Egyetem a 311-ik helyen, míg a szegedi egyetem a 389-ik helyen szerepel.

Az első nyolc amerikai egyetem a következő: a Chicago-i egyetem (9), a Princeton (8), a Columbia (7), a Kaliforniai Műszaki Egyetem (6), a Massachusetts-i (5), a Kaliforniai Egyetem (3), a Stanford (2), és természetesen a Harvard, amely idén is a világ legjobb és legerősebb egyeteme.

Az ázsiai egyetemek közül a Tokiói egyetem a 19-ik pozíción szerepel, a tavalyi évhez képest egy fokkal ugrott előbbre. A párizsi Párizs 06 Egyetem a toplista 42-ik helyén szerepel.

A Moszkvai Állami Egyetem megelőzte a tavalyi 76-ik pozícióját, és idén a 70-ik helyre kúszta fel magát. A toplistán szereplő egyetemek közül a legtöbb amerikai (159), ezt követi a brit egyetemek száma (42), majd a német (40), japán (31) és a kanadai (21).

Szólj hozzá!

Címkék: toplista hír érdekességek

A bejegyzés trackback címe:

https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr39621124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása