1968 augusztus 20-án a Dacia üzem legyártotta az első román autót, a Dacia 1100-at. A Colibasi-i üzemben gyártott autót kinek másnak ajándékozhatták volna mint Nicolae Ceauşescunak.
Az autó alkatrészeit a francia Renault gyártól szállították, gyakorlatilag a Dacia 1100-as a Renault 8 mása volt, melyet a 60-as években gyártottak Franciaországban.
A négyajtós 1100-ast 1971-ig gyártották, amikor helyét átvette a Daciai 1300-as. A Dacia 1300-at és a Dacia 1100-at 1969 és 1971 között egyidőben gyártották.
40 éves az első román autó
2008.08.20. 10:05 bellini
7 komment
Címkék: hír autó
A bejegyzés trackback címe:
https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr19624192
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
borovi 2008.08.20. 12:35:21
Kicsit a Zaporozsecre emlékeztet. Biztos azonos volt a dizájner... :)
renegade 2008.08.20. 12:45:33
Nem, a Zaporozsecet az NSU Prinz-ről koppintották.
Kopasz Szuzukis 2008.08.20. 13:17:49
borovi, te nem tudsz olvasni? Az 1100-as dália a Renault 8 licenszgyártása. Egyszerre, egy időben gyártották Romániában, és Franciaországban. 1965-től a franciák némileg módosítva Renault 10-ként is készítettek.
A legnagyobb magyar rallye-versenyző, Ferjánc Attila is indult egy R8 Gordinivel.
A záporjózsi, meg egy hibrid-koppincs volt. Kaszni az NSU-tól, moci a traktorgyárból. Az NSU PRINZ 4-esben soros, 4hengeres léghűtéses moci volt, míg a Zaporozsecben 1200-as léghűtéses V-motor.
A legnagyobb magyar rallye-versenyző, Ferjánc Attila is indult egy R8 Gordinivel.
A záporjózsi, meg egy hibrid-koppincs volt. Kaszni az NSU-tól, moci a traktorgyárból. Az NSU PRINZ 4-esben soros, 4hengeres léghűtéses moci volt, míg a Zaporozsecben 1200-as léghűtéses V-motor.
stopper 2008.08.20. 14:57:34
nondebr, szerintem te nem tudsz olvasni, akárhogy nézem, borovi nem írt olyat, hogy a dacia a zaporozsec licencgyártása lenne.
DI-ZÁJ-NER-t írt
NSU Prinz4 dizájnere Franco Scaglione (Bertone)
A Renault 8 az Alfa Romeo tipo 103 alapján készült.
DI-ZÁJ-NER-t írt
NSU Prinz4 dizájnere Franco Scaglione (Bertone)
A Renault 8 az Alfa Romeo tipo 103 alapján készült.
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.08.20. 15:02:45
ezen az autón egyedül a motorháztető V alakja tetszik, de az nagyon.
labdacs 2008.08.20. 19:52:17
expressz termesz, az a csomagtértető. a motor hátul van.