HTML

Friss topikok

Az európai piacra törne a Tata

2008.02.11. 10:53 bellini

Az európai piac meghódítására készül a Tata Motors, a világ legolcsóbb autójával, a Nanoval, melyet nemrég mutatott be a gyártó. A Tata Motors négy év távlatában számol, adja hírül a német Focus újság.

"Négy éven belül egy olyan modellen dolgozunk, amely megfelel az Euro 5 és az Európai Unió elvárásainak." - nyilatkozta Girish Wagh, a Tata Motors egyik munkatársa, a Focus magazinnak.

A gyártó célja lecsökkenteni az üzemanyag fogyasztást a jelenlegi 5 liter/100 km-ről, 3 liter/100 km-re, tette még hozzá Wagh.

A Tata Motors januárban mutatta be Nano modelljét, mely jelenleg a világ legolcsóbb autója, átlagos ára 2.500 dollárt, az új autót 2008 folyamán gyártják majd, valahol Nyugat-Bengál környékén.

A gyártó képviselői azt nyilatkozták, hogy csaknem 250.000 darab gépjárművet készítenek, elvárásaik szerint pedig a kereslet évente meghaladná az 1 millió példányszámot. A Tata Motors azt is hozzáfűzte, hogy 2-3 évig a helyi piacot részesítik előnybe, de hamarosan Afrikában, Latin Amerikában és Dél-Kelet Ázsiában is bevezetik a Nano-t.

A vezető autógépgyártók, akik eleinte szkeptikusan fogadták a Tata Motors kezdeményezésit, most arra törekednek, hogy minél olcsóbb autókat gyártsanak, ahhoz, hogy felvehessék a versenyt a Nanoval a keleti piacon.

Az Opel is már bejelentette szándékát, egy új, olcsóbb autó gyártására, a Ford január végén jelentette be, hogy kisautót tervez az indiai piacra, míg a Nissan Motor a Renaultal közösen fog össze, hogy létrehozzák a 3.000 dolláros Bajaj Auto nevű gépjárművet.

Értesülések alapján a Volkswagen, a Toyota, a Honda Motor és a Fiat is hasonló ötleteken gondolkozik.

Szólj hozzá!

Címkék: autó business

A bejegyzés trackback címe:

https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr91334657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása