
"Négy éven belül egy olyan modellen dolgozunk, amely megfelel az Euro 5 és az Európai Unió elvárásainak." - nyilatkozta Girish Wagh, a Tata Motors egyik munkatársa, a Focus magazinnak.
A gyártó célja lecsökkenteni az üzemanyag fogyasztást a jelenlegi 5 liter/100 km-ről, 3 liter/100 km-re, tette még hozzá Wagh.
A Tata Motors januárban mutatta be Nano modelljét, mely jelenleg a világ legolcsóbb autója, átlagos ára 2.500 dollárt, az új autót 2008 folyamán gyártják majd, valahol Nyugat-Bengál környékén.
A gyártó képviselői azt nyilatkozták, hogy csaknem 250.000 darab gépjárművet készítenek, elvárásaik szerint pedig a kereslet évente meghaladná az 1 millió példányszámot. A Tata Motors azt is hozzáfűzte, hogy 2-3 évig a helyi piacot részesítik előnybe, de hamarosan Afrikában, Latin Amerikában és Dél-Kelet Ázsiában is bevezetik a Nano-t.
A vezető autógépgyártók, akik eleinte szkeptikusan fogadták a Tata Motors kezdeményezésit, most arra törekednek, hogy minél olcsóbb autókat gyártsanak, ahhoz, hogy felvehessék a versenyt a Nanoval a keleti piacon.
Az Opel is már bejelentette szándékát, egy új, olcsóbb autó gyártására, a Ford január végén jelentette be, hogy kisautót tervez az indiai piacra, míg a Nissan Motor a Renaultal közösen fog össze, hogy létrehozzák a 3.000 dolláros Bajaj Auto nevű gépjárművet.
Értesülések alapján a Volkswagen, a Toyota, a Honda Motor és a Fiat is hasonló ötleteken gondolkozik.