Egyre kevésbé választanak az autóvásárlók vásároláskor ezüst színű autót, azonban nemzetközi szinten még mindig az ezüst a kelendőbb. Ázsiában 30%-a az eladott autóknak ezüst színű, ez az arány Európában 29%-ék, Dél-Amerikában 25%-ék, Észak Amerikában 18%-ék, derült ki a DuPont tavalyi felmérése alapján.
Az elemzők arra számítanak, hogy a narancs, a barna, az aranyozott és a sárga színek jönnek majd ismét divatba. Az intenzív színek leginkább a sportautóknál fordulnak majd elő, valamint a női autóknál.
A DuPont 2009-es várakozásai szerint igencsak népszerű lesz majd az ezüst kombináció a kékkel és a zölddel, valamint a metalizált világos barna szín. A szürke is piros, kék és bíborvörös árnyalatot kap majd.
A kék szín árnyalatai egyre népszerűbbek lesznek, míg a piros a narancssárgával lesz egybehangolva. Ezek mellett a csillogó sárga és narancssárga színt egyre többen fogják majd megkedvelni, figyelembe véve, hogy a kis kategóriájú autók egyre nagyobb teret hódítanak.
Az autókereskedők nagy figyelmet tanúsítanak a szín kiválasztásában: „A legnehezebb dolog a szín kiválasztása. Másrészt, mindenki a legjobbat választja: a legjobb motort, és a legnagyobb kerekeket.” – nyilatkozta Gert Hildebrand, a BMW Mini márkájáért felelős designere. A tervezők a szín esztétikumát is figyelembe kell vegyék. A fekete az autó formáit adja ki, míg az ezüst enyhíti, a kék pedig csökkenti az autó méreteit.
„Ha egy autót fehérre festek, akkor annak formája tökéletes kell, hogy legyen. Ha egy autót csúf fehérre festek a végső hatás katasztrofális lesz.” – tette hozzá Hildebrand.
A semleges színek azonban most is megmaradnak, mivel ezek a színek tartják meg leginkább a befektetett pénzt. Ahogy az autó ára növekszik, úgy a színe is egyre semlegesebb. Az autóvásárolók ízlése igencsak konzervatív.
Írjátok meg nektek melyik szín a kedvencetek.