Szerdán bemutatják Maár Gyula Töredék című filmjét, amellyel a szemle versenyprogramjában találkozhatott már a közönség. A TT Filmműhely gyártásában megvalósult alkotás egy papi rendház zárt, ám gondolatilag sokszínű közösségébe vezeti nézőjét. A második világháborút követő szellemi vákuumot a rendház lelkipásztorai élesen eltérő elképzelésekkel próbálják kitölteni.
„Ez nagyon régi forgatókönyv. Ha jól emlékszem, közvetlenül a Prés (1971) című Balázs Béla stúdiós filmem után írtam. Lehet, hogy ma is sok szempontból elfogadhatatlan, de az akkori időszakra nézve próbáljuk ezt köbre emelni: ez a film semmilyen szempontból nem létezhetett.” – nyilatkozta a Töredék című film rendezője, Maár Gyula.
Trill Zsolt jeleníti meg a „mozgalmár papot”, míg a rendház remetéjének, a betegágyáról Simone Weil gondolatait közvetítő atya megtestesítését Zsótér Sándornak köszönhetjük.
A Zsótér és Trill által közvetített világképek mellett azonban másfajta megközelítésekkel is szembesülhet a néző. Akadnak olyan lakói is a rendháznak, akik a háború után, vagy már korábban elvesztett hitüket vagy illúzióikat az élvezetek hajszolásával próbálják helyettesíteni, a feszület árnyékában dorbézolva.
„Eredetileg egyetlen nő volt a történetben. Tarr Bélának támadt az az ötlete, hogy Törőcsik Mari legyen benne a filmben, de én úgy éreztem, hogy azt az egy nőt, akit eredetileg írtam, Marinak nem szabad eljátszania. Ő sem akarta egyébként. Akkor támadt az a gondolatom, hogy vágjuk ketté ezt a nőt. Így lett belőle Cseh Annamária, aki „lefunkcionálja” a dolognak egy részét, és így lett Mari is olyan, amilyen.”