
Az interneten óriási karriert befutott smiley eredetijét - egy sárga karikában két pont és egy görbe vonal - 1963-ban találták ki egy biztosítócég számára. Fahlmann volt azonban az első, aki komputeres üzenetben vízszintesbe fordított helyzetben alkalmazta a mosolyjelet.
Az évforduló alkalmából a professzor és kollégái Smiley Award címmel diákversenyt hirdettek olyan ötletek díjazására, amelyek a személyközi elektronikus kommunikációt újíthatják meg.
Nyelvészek véleménye szerint a smiley és a többi írásos érzelmi jel (emotikon) segítségével az elektronikus levelezés során olyan hangulati tartalmakat is lehet közvetíteni, amelyekre írásban egyébként nem volna mód.
Fahlmann 1982. szeptember 19-én egy elektronikus bulletinen helyezte el először mosolyát. Az egyetemi szakemberek az on-line humor korlátairól és főleg arról tanácskoztak, miként lehet jelezni írásban, hogy egy megjegyzést nem kell komolyan venni. A professzor a ma már közismert három jelet javasolta annak jelölésére, hogy tréfáról van szó.
Fahlmann mosolyjele a Carnegie Mellon campusáról gyorsan továbbterjedt, átvette a többi egyetem, majd népszerű lett az üzleti életben, és az internet kiépülésével az egész világ elsajátította. A népszerű csevegő programok használói azonban ma már nem szorulnak rá a hagyományos smiley-ra, egy sor emotikon-ábra áll rendelkezésükre a legkülönbözőbb érzelmi állapotok kifejezésére.
MTI