HTML

Friss topikok

MAGYARORSZÁG MINT BRAND: ÁR-ÉRTÉK ARÁNYBAN A TIZEDIK

2008.11.20. 13:22 bellini

A Weber Shandwick éves Országmárka Index (Country Brand Index – CBI) rangsorában újra Ausztrália végzett az első helyen. Magyarország az előző évi ezüstérméhez képest a tizedik helyre esett vissza a legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok rangsorában. Kína, az Egyesült Arab Emirátusok és Horvátország végeztek a dobogón a “feltörekvő csillagok” között, tehát a várakozások szerint ezen országok lesznek az elkövetkező évek legvonzóbb turistacélpontjai.

 

A Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég és a márkaépítéssel foglalkozó FutureBrand idén negyedik alkalommal állította össze az országmárkákat rangsoroló CBI indexet. Ehhez 2700 fős, nemzetközi utazókból álló mintán végeztek felmérést, a szabadidős és az üzleti turizmus szempontjait is figyelembe véve. Az idei rangsor felállításánál az általános életszínvonal, a technikai fejlettség szintje, a politikai szabadságjogok érvényesülése, valamint a termékek és szolgáltatások színvonala is a szempontok között voltak.

 

Magyarország tizedikként végzett a legjobb ár-érték arányt képviselő országmárkák rangsorában, nyolc helyet visszaesve tavalyi eredményéhez képest. Ezen kategória országaiban kapják a turisták legtöbbet a pénzükért. Idén épp csak bekerültünk a tízes élmezőnybe, míg Közép-Kelet-Európából Csehország a negyedik, Lengyelország az ötödik helyen képviselteti magát az említett listán. 

 

 „A hagyományosan frekventált helyszíneket új divat-úticélok váltották fel,” – mondta el dr. Szűcs Ervin, a Weber Shandwick közép-kelet-európai ügyvezető igazgatója - „Afrikában, Ázsia csendes-óceáni térségében és a Közel-Keleten az átlagosnál jóval erősebb növekedés tapasztalható.”

 
Vezető országmárkák 2008-ban a CBI rangsor alapján
 
1.
Ausztrália
6.
Franciaország
2.
Kanada
7.
Új-Zéland
3.

Egyesült Államok

8.
Nagy-Britannia
4.
Olaszország
9.
Japán
5.
Svájc
10.
Svédország
 

A 2008-as felmérés azokat a leglényegesebb szempontokat vizsgálja, amelyek üzleti, gazdasági, vagy turisztikai szempontból érdekessé tehetnek egy-egy országot. Az elemzés a legkiválóbb konyhával bíró országmárkától Olaszország) az üzletkötésre leginkább csábító országmárkán át (Egyesült Államok) a legnagyobb biztonságot nyújtó (Norvégia) úticélokig terjed. A CBI részletesen elemzi Kína brandjének a pekingi olimpiához kapcsolódó megerősödését is. Érdekesség, hogy Kína a „feltörekvő csillagok” kategória győztese lett, miközben az összesített listán csak a 71. helyen végzett.

 

„Egy ország pozitív megítélése ösztönzőleg hat a pénzügyi és gazdasági befektetésekre és nyilvánvalóan elősegíti a turizmusból származó bevételek növekedését,” – mondta el Szűcs Ervin. „A legtöbb ország ennek ellenére nem igyekszik tudatosan megkülönböztetni magát. Sajnos ez látszik Magyarország esetében is – amelyet a megkérdezettek a markáns kategóriák egyikébe sem tudtak elhelyezni. A vállalati brandekhez hasonlóan az országmárkáknak is mind stratégiai pozicionálásukon, mind annak kommunikációján jelentősen javítaniuk kellene,” – kommentálta az elemzést az ügyvezető igazgató. „Az országmárkát leginkább az utazók tapasztalatai, beszámolói alakítják, ezért nagyon fontos lenne a Magyarországra látogató turisták megnyerése és az érzelmi kötődés kialakítása is” – tette hozzá.

 

Az idei Országmárka Index elemzése rámutat a turizmus és az utazás területén megfigyelhető legújabb globális trendekre is.

 

Hódítanak a különleges igényekhez alakított utazási ajánlatok

Egyre több turista választ speciális igényeket kielégítő utazási formát. Ma már szállodák és utazási irodák egész sora kínál különböző hobbik, sporttevékenységek köré szerveződött csoportok számára testreszabott kikapcsolódást. Új jelenség az egyedül utazó nők számának emelkedése is.

 

Többgenerációs turizmus

Az idősebb generáció mintegy 50%-a unokáival utazik. Ezzel a többgenerációs turizmus új szegmense jelent meg a piacon.

 
Veszélyeztetett helyszínek

A tudatos utazók egyre gyakrabban látogatnak meg olyan helyeket, vagy keresik fel azon természeti értékeket, amelyek talán már nem sokáig maradnak fenn. A jegesmedvék lakóhelyétől az esőerdőkig széles a választék a környezetpusztítás sújtotta területekből – sokan szeretnék még időben látni a veszélyeztetett környezeti kincseket, mielőtt azok végleg eltűnnének a Földről.

 
Népszerű a spontán utazás

A stresszes, felpörgetett életmód és az online utazásszervezés fejlődése következtében sokan inkább évente többször, de rövidebb utakat választanak. Ezeket a villámszabadságokat igen gyakran csak közvetlenül az utazás előtt foglalják le. Egyes online utazási irodák kifejezetten a last minute, vagy a pár napos turizmusra szakosodnak.

 
Országmárka rangsorok 2008
 

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Ausztrália, Kína, Ausztria, Kanada, Japán

A legegyszerűbb üzletkötést lehetővé tevő ország-márkák

Kanada, Egyesült Államok, Németország, Dánia, Írország, Nagy Britannia, Szingapúr, Ausztrália, Japán, Svájc

Az üzleti utak meghosszabbítására legideálisabb ország-márkák

Ausztrália, Új-Zéland, Skócia, Japán, Írország, Egyesült Államok, Svédország, Kanada, Olaszország, Thaiföld

Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák

Japán, Egyesült Államok, Szingapúr, Németország, Kanada, Svájc, Egyesült Arab Emirátusok, Nagy Britannia, Qatar, Svédország

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák

Olaszország, Franciaország, Egyiptom, Japán, Görögország, Nagy Britannia, Izrael, India, Kína, Németország

Országok, melyeket meglátogatnánk, újra meglátogatnánk

Új-Zéland, Olaszország, Ausztrália, Egyesült Államok, Maldív-szigetek, Írország, Nagy Britannia, Japán, Kanada, Thaiföld

A legjobb minőségű termékeket gyártó ország-márkák

Japán, Egyesült Államok, Németország, Franciaország, Olaszország, Nagy Britannia, Svájc, Kanada, Dél-Korea, Svédország

A leginkább családbarát ország-márkák

Kanada, Spanyolország, Dánia, Ausztrália, Új-Zéland, Svédország, Ausztria, Egyesült Államok, Írország, Olaszország

A legjobb történelmi ország-márkák

Egyiptom, Olaszország, Franciaország, Görögország, Izrael, Nagy Britannia, Kína, India, Peru, Japán

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák

Egyesült Arab Emirátusok, Egyesült Államok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Svájc, Kanada, Bahamák, Monaco, Szingapúr, Tahiti

A legkedvesebb helyiekkel bíró ország-márkák

Új-Zéland, Írország, Thaiföld, Kanada, Ausztrália, Skócia, Svédország, Fiji, Bahamák, Olaszország

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák

Japán, Brazília, Spanyolország, Thaiföld, Egyesült Államok, Ausztrália, Szingapúr, Hollandia, Nagy Britannia, Franciaország

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák

Olaszország, Franciaország, Japán, Szingapúr, Svájc, Ausztria, Spanyolország, Monaco, Belgium, Egyesült Arab Emirátusok

A legjobb életszínvonalú ország-márkák

Svédország, Norvégia, Dánia, Ausztrália, Svájc, Japán, Kanada, Németország, Új-Zéland, Egyesült Arab Emirátusok

A leginkább környezet-tudatos ország-márkák

Svédország, Norvégia, Svájc, Új-Zéland, Finnország, Izland, Dánia, Németország, Kanada, Hollandia

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Új-Zéland, Fiji, Bahamák, Bermudák, Aruba, Jamaica, Svájc, Írország 

A legbiztonságosabb ország-márkák

Norvégia, Svájc, Új-Zéland, Svédország, Dánia, Kanada, Monaco, Belgium, Ausztria, Ausztrália

Politikai szabadságjogok területén vezető ország-márkák

Hollandia, Új-Zéland, Svédország, Dánia, Norvégia, Kanada, Belgium, Ausztrália, Svájc, Nagy Britannia

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák

Thaiföld, India, Mexikó, Csehország, Lengyelország, Egyesült Államok, Malajzia, Törökország, Észak-Afrika, Magyarország

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák

Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Svájc, Skócia, Svédország, Egyesült Államok, Írország, Németország, Nagy Britannia

Szólj hozzá!

Címkék: hír

A bejegyzés trackback címe:

https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr98779385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása