Fenyő Iván teljes erőbedobással készül az idei 40. Kékszalag Vitorlás Versenyre. A népszerű színész már el is kezdte a tanulást, komolyan elszánta magát, hogy elsajátítsa a sportág minden fogását. Iván gyorsan ráérzett a hajózás ízére, ami talán nem is meglepő, a színészt az egykori magyar bajnok, Láng Péter vette a szárnyi alá.
Idén negyvenedik alkalommal rajtol el a legismertebb és legnagyobb hazai vitorlásverseny mezőnye, a T-Mobile Nagydíj 40. Kékszalag MOL Fesztiválon. A július 17 - 20. között megrendezésre kerülő regattán a legmodernebb hajók és a hagyományos felépítésű vitorlások versenyezhetnek egymás ellen, hogy elhódítsák a Balaton legirigyeltebb vitorlás-trófeáját, a Kékszalagot.
Fenyő Iván is harcba száll a rangos regattán, élete első vitorlás versenyén minden tudásával azon lesz, hogy csapatának hasznos tagja legyen.
- Igazi természetimádó vagyok, földön, vízen, levegőben, bárhol remekül feltalálom magam – mosolygott a sármos színész. – Jövő héten indulok Korzikára hegyet mászni, addig azonban szeretném elsajátítani a vitorlázás alapjait. Az oktatóm, Láng Péter egy pillanat alatt megszerettette velem ezt a sportágat, ugyanakkor felkészített arra is, hogy nem csak játék és kacagás vár arra, aki vitorlás hajóra száll.
- Iván nagyon alázatos diák – vette át a szót a Vega Yacht Sport vezetője. – Kellemes meglepetés volt a „munka” vele, azonnal feltűnt a sportok iránti nyitottsága. Gyorsan reagált, a hegymászó múltjából adódóan ügyesen kötötte a csomókat, nem is kellett teljesen az alapoktól kezdeni az oktatást – mosolygott Láng Péter. – Nagy öröm volt, hogy az első foglalkozás után Iván kijelentette, ő bizony megszerzi a hajós jogosítványt, nem éri be felszínes tudással.
Ebben az évben július 17. és 20. között rendezik meg a T-Mobile Nagydíj 40. Kékszalag MOL Fesztivált, amelynek különlegességét az adja, hogy az idei szabályok értelmében indulhatnak a legkorszerűbb, könnyű építésű, trapézos vitorlások – például a Liberák – is. Ezek a hajók nemcsak a leggyorsabbak, hanem a leglátványosabbak is: a hatalmas vitorlafelület döntőerejét a legénység a saját testsúlyával ellensúlyozza, kereteken állva, drótköteleken lógva, a víz felett.
Bár ezek a legmodernebb és legesélyesebb vízi járművek, a természet és az időjárás alaposan megváltoztathatja a papírformát: extrém erősszeles verseny esetén akár a cirkálók, akár a szintén trapézos Assok közül is kikerülhet az első. A rendezők évről évre rekord számú nevezést könyvelhetnek el: sokan családi hajójukkal indulnak el a versenyen úgy, hogy emberi számítások szerint esélyük nincs a győzelemre. Könnyen lehet, hogy idén felülmúlják a tavalyi, 511 induló számát is.