HTML

Friss topikok

Rajthoz készülnek a lovasok – Utolsó pillanatok, indul a Nemzeti Vágta!

2008.05.19. 14:14 bellini

Látványos huszárfelvonulás, sztárok, polgármesterek és persze lovak: a hétvégén kisorsolták a Nemzeti Vágta futamainak résztvevőit. A Hősök terén és a Szépművészeti Múzeumban megrendezett eseményen a Vágta sztár-versenyzőin, Stohl Andráson, Pintér Tiboron, és Hajdú Steve-en kívül a lovak és a verseny nagy szerelmese, Fábry Sándor, és Szervét Tibor is részt vett.

 

Geszti Péter álma egyre közelebb kerül a megvalósuláshoz: vasárnap délelőtt, a verseny sztárjainak jelenlétében, a Hősök terén sor került az ünnepélyes zászlóbontásra, amely nemcsak a sorsolásnak, de magának Nemzeti Vágtának is a kezdetét jelentette. A rendezvényt hatvan huszár felvonulása és egy fúvószenekar tette még érdekesebbé és színesebbé.

 

A Szépművészeti Múzeumban megtartott sorsoláson természetesen részt vett az ötletgazda Geszti Péter is, aki három évvel ezelőtt álmodta meg az az összehasonlíthatatlanul nagyszabású rendezvényt. Geszti hangsúlyozta, az esemény reményei szerint a magyar falvak és városok ünnepe lesz.

 

„Remekül sikerült a sorsolás, ünnepélyes és örömteli esemény volt. A zászlóbontás, a hatvan huszár felvonulása már megelőlegezte azt a hangulatot, amely a Vágtán fog kibontakozni. A sorsoláson remekül működtek új hagyományainkat reprezentáló tárgyaink, például Vágta Tábla és a Sorsláda is. Úgy látom, hogy hagyományaink szépen alakulnak.” – összegezte a sorsolást Geszti.

 

Az eredmény izgalmas, hiszen amellett, hogy a szakértők szerint híres versenylovak is kerültek egy futamba, az induló települések közül, jó pár szomszéd település, illetve más sporteseményeken is rivális város méri majd össze lovasainak ügyességét. A ceremónián a különleges „Sors ládából” húzták ki a települések neveit, melyek ezután az iparművészeti remekműnek is beillő „Vágta táblára” kerültek fel. A táblán szereplő települések képviselői már mind nagyon várják az eseményt, van, ahol rajongói klubja is alakult a várost képviselő lovasnak.

 

A közjegyző jelenlétében tartott sorsoláson természetesen részt vettek a sztárvendégek - Fábry Sándor, Stohl András, Pintér Tibor, Hajdú Steve, és Szervét Tibor – is.

 

„Nagyon látványos volt a sorsolás, igazán meghatva és megdöbbenve láttam, milyen sokan voltak jelen. Ráadásul azok, akik a nevezőket húzták, mindenféle csoportból kerültek ki, a szervezők mellett ott voltak többek között a huszárok, a régi nagy lovasok, a szponzorok vagy éppen mi is. Azt hiszem, éppen ez lesz majd a lényege a Nemzeti Vágtának, ez a fajta összefogás. Végre megmutatjuk, hogy valamiért össze tudunk fogni!”

 

A Raiffeisen Jótékonysági Sztárfutam résztvevői mind országosan ismert, lovagolni jól tudó ismert emberek, akik egy-egy jó ügyért, egy-egy alapítványnak felajánlva nyereményüket, vágtáznak majd. Ők Hajas László, Hajdú Steve, Pintér Tibor, Sasvári Sándor, és Stohl András lesznek.

 
 

A Nemzeti Vágta előfutamainak beosztása:

 
1. futam

1. Budapest – Rákospalota

2. Karos

3. Szuhakálló

4. Kiskunfélegyháza

5. Orosháza

6. Gyergyószentmiklós

 
2. futam

1. Budapest

2. Budapest – Óbuda és Békásmegyer

3. Bábolna

4. Szentkirály

5. Esztergom

6. Mohács

 
3. futam

1. Hatvan

2. Őriszentpéter

3. Szentes

4. Budapest – Újbuda

5. Nyíregyháza

6. Bonyhád

 
4. futam

1. Göd

2. Salgótarján

3. Nagykanizsa

4. Kalotaszentkirály

5. Érd

6. Litér

 
5. futam

1. Füzesgyarmat

2. Komló

3. Szolnok

4. Budapest – Lipótváros

5. Újkígyós

6. Kaposvár

 
6. futam

1. Siklós

2. Szeged

3. Detk

4. Balatonfüred –Tihany

5. Letenye

6. Gyöngyös

 
7. futam

1. Paks

2. Budapest – Zugló

3. Szekszárd

4. Révkomárom

5. Nádudvar – Sárréti kistérség

6. Dunaharaszti

 
8. futam

1. Nagykozár

2. Csongrád

3. Nagykőrös

4. Soltszentimre

5. Komárom

6. Zirc

 
9. futam

1. Ócsa

2. Zalaegerszeg

3. Pécs

4. Badacsonytomaj

5. Mosonmagyaróvár

6. Verőce

 
10. futam

1. Izsák

2. Kalocsa

3. Nagyvárad

4. Szerencs

5. Zamárdi

6. Miskolc

 
11. futam

1. Lőrinci

2. Hajdúszoboszló

3. Kaposszekcső

4. Körmend

5. Vácegres

6. Zagyvaszántó

 
12. futam

1. Kapuvár

2. Budapest – Erzsébetváros

3. Hódmezővásárhely

4. Sepsiszentgyörgy

5. Jászberény

6. Debrecen

 
 
 
 
 
 
 
 
13. futam

1. Szigliget

2. Piliscsaba

3. Békéscsaba

4. Törökszentmiklós

5. Sopronhorpács

6. Domonyvölgy

 
14. futam

1. Pákozd

2. Petőfibánya

3. Gyomaendrőd

4. Palkonya

5. Balatonalmádi

6. Mándok

 
15. futam

1. Tárnok

2. Kecskemét

3. Siófok

4. Gyula

5. Baja

6. Kozárd

 
16. futam

1. Dombóvár

2. Sümeg

3. Csíkszereda

4. Sándorfalva

5. Veszprém

6. Eger

 

A futamgyőztesek továbbjutnak a három középdöntőbe, amelyeknek első két helyezettje jut be a döntőbe.

Szólj hozzá!

Címkék: esemény magyar hír rendezvény érdekességek

A bejegyzés trackback címe:

https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr4476815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása