
Közel 300-féle pálinkából válogathattak a látogatók a Magyar Pálinkamarketing Nonprofit Kht. által szervezett fesztiválon. Ekkora kínálattal egyszerre egy helyen máshol nem találkozhatnak a pálinka szép időnek is köszönhetően nagy számmal megjelent tisztelői.

A Budapesti Pálinka Fesztivál célja, hogy a pálinkára, mint történelmi értékre felhívja a figyelmet.
- A pálinka sok évszázados múltra tekint vissza a magyar gasztronómiában, készítését és fogyasztását több mint 500 éve írásos emlék őrzi – tudtuk meg Maros Róberttől, a Magyar Pálinkamarketing Nonprofit Kft. ügyvezetőjével. – Tapasztalatom szerint az utóbbi egy-két évben rengeteget fejlődött a pálinka ügye. A 2002-ben elfogadott pálinkatörvénnyel elindult kedvező folyamatok most értek be, az elkövetkező öt-hat év biztosan a pálinkáról fog szólni.

Jamie Winchesterről talán kevesen gondolnák, hogy ő is nagy rajongója a hungarikumnak számító pálinkának. Sok helyen járt már a világon, de még sehol máshol nem találkozott hasonlóan ízletes gyümölcsalapú röviditallal.
- Sokáig fenntartásaim voltak a pálinkával szemben - mesélte az énekes. - Aztán pont a két évvel ezelőtti pálinkafesztiválon megmutattak nekem néhány igazán finom fajtát, és azóta elkötelezettjévé váltam. Azonban nem fogyasztok belőle gyakran, mert szerintem a pálinka ivásához nyugodt körülmények kellenek. Ez egy méltóssággal teli ital, amelyet különleges alkalmakra tartogatok.
Nem kell sokáig várnunk az újabb programra, ahol a pálinka a főszereplő, hiszen a Magyar Pálinkamarketing Nonprofit Kft. októberben megrendezi a második Pálinka- és Kolbászfesztivált. Októberben is különleges kínálattal és színes programokkal várnak sok szeretettel minden ínyenc érdeklődőt!