HTML

Friss topikok

Két évre is eltilthatják Kovács Ágit

2007.11.09. 18:35 bellini

Kétéves eltiltással is büntethetik Kovács Ágit doppingvizsgálat megtagadásáért. Az olimpiai, világ- és Európa-bajnok sportoló azt mondja: félrevezették az ellenőrök, mert amikor megkeresték bő egy hete, nem tudott elég vizeletmintát adni, mert sietnie kellett egy rendezvényre. Kérte, hogy kísérjék el, és kis idő múlva újra próbálkozik. Csütörtökön derült ki, hogy feljelentették a Magyar Úszó Szövetségnél. A sportolónő már pótolta is az elmaradt doppingvizsgálatot, az eredményt még nem tudni.


„El szeretném mondani, hogy engem még az életben így senki meg nem alázott, és teljes mértékben fel vagyok háborodva, és szégyelljék magukat!”

Az olimpiai, világ- és Európa-bajnok úszónőt doppingvizsgálat megtagadásával vádolják. Ő azt mondja, félrevezették az ellenőrök:

„Én bíztam bennük, és én bíztam a szavaikban, tehát én gondoltam, hogy ők az ellenőrök, és megmondják, hogy mi a közös jó megoldás.”

Ágit október 30-án edzés közben keresték fel a doppingellenőrök. Nem tudott a vizsgálathoz szükséges mennyiségű vizeletmintát adni, de sietnie is kellett. Egy sportdiplomáciai rendezvényre, mert az UNICEF nagykövetének kérték fel. Kérte, hogy az ellenőrök kísérjék el, de nem tették. Ehelyett aláíratták vele, hogy megtagadta a doppingvizsgálatot, de állítása szerint azt mondták, nem lesz gond, később újból megkeresik.

A Magyar Antidopping Csoport vezetője az MTI-nek azonban cáfolta a sportoló állítását: „A doppingellenőrök egybehangzó állítása szerint a sportoló nem kérte, hogy kísérjék el későbbi mintaadás céljából, ennek a dokumentumokban sincs nyoma.”

Ágit feljelentették azzal, hogy megtagadta a vizsgálatot. A Magyar Úszó Szövetség hivatalból fegyelmi eljárást, és újbóli vizsgálatot kezdeményezett.

„Tegnap egyébként elment doppingvizsgálatra, amikor ezt kérhettük, amikor értesültünk a történtekről. Biztos vagyok abban, hogy ez negatív lesz” – mondta Gyárfás Tamás, a Magyar Úszó Szövetség elnöke.

A szakértő azt mondja, ha Ági doppingolt volna, a szteroidot az újbóli vizsgálat is kimutatná. Aki doppingol, az az egész edzési időszak alatt ilyet szed, a gyorsan kiürülő szerekhez pedig közvetlenül verseny előtt nyúlnak.

„Nagyon jó döntés volt ez a megismételt vizsgálat, és ha ennek negatív lesz az eredménye, akkor én azt gondolom, hogy az egész kérdést le lehet zárni” – mondta Frenkl Róbert sportorvos.

A fegyelmi bizottság kedden dönt az ügyről, Ágit addig felfüggesztették.

Szólj hozzá!

Címkék: média magyar hír botrány hírességek

A bejegyzés trackback címe:

https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr10223745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása