HTML

Friss topikok

Győzött a kotyoGO

2007.11.08. 11:49 bellini

Domán Rajmund formatervező iparművész hallgató nyerte el a bécsi központú Henkel Central Eastern Europe által alapított Art.Award nemzetközi művészeti díjat. Idén ipari formatervezés kategóriában írták ki a pályázatot, amelyen 15 országból több mint száznegyvenen indultak. Az elismerés 7 000 euróval jár, és a Henkel a jövő évben támogatja a győztest egy magyarországi kiállítás megrendezésében is.

Idén hatodik alkalommal hirdették meg a Henkel Art.Award nemzetközi művészeti díjat. A Henkel regionális vállalatának, a bécsi székhelyű Henkel Central Eastern Europe-nak (Henkel CEE) a díj létrehozásával az volt a célja, hogy támogassa a művészetet azokban a közép-kelet-európai, valamint a közép-ázsiai országokban, ahol jelen van. A pályázat lebonyolításában a Henkel együttműködik a KulturKontakt Austriával. Pályázatokat kortárs grafika, fotóművészet és formatervezés műfajban lehet benyújtani. Háromévente váltakoznak a kategóriák, idén a formatervezés volt soron. 15 országból több mint 140 pályaművet küldtek be a jelentkezők, közülük 60 került a nemzetközi zsűri elé.

Magyarországon 31 pályamű érkezett a júliusban döntést hozó zsűri elé, melynek tagja volt Bárkányi Attila ipari formatervező, egyetemi tanár, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) formatervező tanszékének vezető-helyettese, a zsűri elnöke, Halasi Rita design kritikus, a Ponton Galéria igazgatója, Koós Pál ipari formatervező, a MOME adjunktusa, Sümegi László formatervező iparművész, valamint Kultsár Emília, a Henkel Magyarország kommunikációs vezetője. A pályázati kiírás szabályai alapján öten jutottak tovább a bécsi nemzetközi zsűri elé: Domán Rajmund - kotyoGO kávéfőző, Erdélyi Tamás - papírvágó olló, Hajnal Emil Szilárd - digitális homokóra, Horányi Katalin - Espresso maker és Nyilas Kálmán - mobilizálható szélgenerátor című pályamunkáival.

A nemzetközi zsűri szeptemberben választotta ki azt az öt művészt, aki esélyes a díj elnyerésére.

A zsűri szakértő tagja volt Tulga Beyerle (elnök) a „section a” osztrák művészeti és design tanácsadó cég egyik alapítója, James G. Skone, a Bécsi Iparművészeti Akadémia professzora, Wladyslaw Pluta, a Krakkói Szépművészeti Egyetem tanára és Katarina Hubova, a Szlovák Dizájnközpont ügyvezetője.

Október 30-án a bécsi Wagner:Werk-Museumban rendezett gálán hirdették ki, hogy az öt döntős közül a magyar Domán Rajmund nyerte meg a Henkel Art.Award 2007-es díjat. A 7 000 euróval járó elismerést Günter Thumser, a Henkel CEE elnöke adta át a győztesnek.

Domán Rajmund 1985-ben született Miskolcon, jelenleg tanulmányait végzi a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. A Henkel Art.Award 2007 pályázaton a kotyoGO kávéfőző elnevezésű művével indult.


Ez a klasszikus „kotyogó” kávéfőző egyszemélyes, speciális változata, melyet használója bárhová magával vihet, pl. túrára, hegymászáshoz. A nemzetközi zsűri indoklása a döntésről: „Az öt jelölt kiválasztásával kapcsolatos döntés alapja az a meggyőződésünk volt, hogy meg kell mutatnunk a jelenlegi ipari formatervezés széles skáláját, amely a mai európai helyzetet is tükrözi. A sokféle benyújtott pályamunkából a professzionális, klasszikus ipari formaterveket választottuk ki, és azokat a tehetséges ifjú művészeket, akiknek meggyőző ötletei voltak, szabad, játékos vagy poétikus kifejezésformákat használtak. Fontos volt a tervek megítélésénél mind a minőség, mind az esztétikus és funkcionális szempont egyaránt. Különösen érdekes volt számunkra az a konkrét lehetőség is, melyet az alapvetően új megközelítés jelentett egy ismert feladat új formai kialakítása, vagy egy társadalmi kérdés megoldásában. A végső kérdésre, hogy kié legyen a Henkel Art.Award 2007, egyhangú volt a válasz, legyen Domán Rajmundé Magyarországról. A bemutatott termék, a hordozható kávéfőző minden szempontból következetes és meggyőző volt - az ötlettől a kialakításon át a prezentációig. A zsűrinek határozott szándéka volt, hogy a díj odaítélésével egy fiatal dizájnert életének olyan szakaszában segítsen és bíztasson, amikor a támogatás a lehető legnagyobb hatást fejtheti ki.”

A pályázat fináléjába jutott öt formatervező Denis Bostandic (Szerbia), Domán Rajmund (Magyarország), Roman Ficek (Szlovákia), és az Oloop Tervezőcsoport (Szlovénia), Hannes Seeberg (Észtország) pályaműveiből kiállítás nyílik Bécsben, amely november 15-től 30-ig látható a Galerie ArtPoint kiállító teremben (1010 Bécs, Universitätsstrasse 5, nyitva tartás: hétfőtől péntekig 14-18 óra közt). A pályázati kiírás szerint a díj része az is, hogy Domán Rajmund jövőre a Henkel támogatásával lehetőséget kap egy magyarországi kiállítás megszervezéséhez.

A Henkel Art.Award honlapja megtekinthető a http://artaward.henkel.at címen. A magyar pályázók bemutatkozása a www.henkel.hu oldalon a Vállalatunk rovatban található.

A Henkel Magyarország Kft. 2006-ban 72,8 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el, alkalmazottainak száma több mint hétszázhúsz fő volt. 1987-ben elsőként a régióban Magyarországon alapítottak Henkel vállalatot, mely 2007-ben már 20 éve kínál Henkel termékeket a magyar piacon, és három üzemében termel folyékony mosó- és tisztítószereket, ragasztókat és építési kemikáliákat. Piacvezető a mosószerek, háztartási tisztítószerek, ragasztóanyagok, hajkozmetikai cikkek, felületkezelés területén. Legismertebb márkái a Persil, Biopon, Schwarzkopf, Loctite, Fa, Teroson, Ceresit és Pattex.

A bécsi székhelyű Henkel Central Eastern Europe Közép-Kelet-Európa és Közép-Ázsia 30 országában végez üzleti tevékenységet. Vezető piaci pozíciója van a mosó- és tisztítószerek, valamint a kozmetikai márkatermékek területén, a hajkozmetikai cikkek, a ragasztóanyagok és a felületkezelés területén pedig piacvezető. A legismertebb Henkel-márkák a Ceresit, a Fa, a Loctite, a Pattex, a Persil és a Schwarzkopf. A vállalat 2006-ban több mint 8760 alkalmazottja közreműködésével 1,881 milliárd euró árbevételt ért el. Ausztriában 120 éve kínálja termékeit a Henkel, és bécsi központjában 1927 óta végez termelő tevékenységet. A Henkel több mint 130 éve olyan márkák és technológiák vezető gyártója, amelyek az emberek életét könnyebbé, jobbá és szebbé teszik. A Henkel három stratégiai területen működik: mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika valamint ragasztó-, tömítőanyagok és felületkezelés. A nemzetközi vállalat szerepel a Fortune Global 500-as listáján, melynek 2006-os pénzügyi évben árbevétele 12,740 milliárd euró, üzleti eredménye 1 298 millió euró volt. Világszerte 52 ezer alkalmazottja törekszik arra, hogy eleget tegyen a márka üzenetének: „A Brand like a Friend” – A barátságos márka. A világ 125 országában bíznak az emberek az innovatív Henkel márkákban és technológiákban.

Szólj hozzá!

Címkék: blog esemény magyar hír

A bejegyzés trackback címe:

https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr42222213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása