Az idén ipari formatervezés kategóriában írták ki a Henkel Művészeti Díjat, melyre hazánkban 31 pályázati anyagot nyújtottak be. A szakmai zsűri öt művészt juttatott tovább a bécsi nemzetközi megmérettetésre, melyre 30 országból érkeznek pályamunkák.
Ebben az évben hatodik alkalommal hirdették meg Magyarországon is a Henkel Art.Award művészeti díjat, ezúttal ipari formatervezés kategóriában. A 20 egyéni pályázótól és 4 alkotócsoporttól beérkezett 31 pályaművet öttagú zsűri bírálta el, és kiválasztotta azt az öt pályázatot, amelyek részt vesznek az ősszel Bécsben megrendezendő nemzetközi döntőben.
A zsűri tagjai voltak: Bárkányi Attila ipari formatervező, egyetemi tanár, a MOME formatervező tanszékének helyettes vezetője, a zsűri elnöke, Halasi Rita design kritikus, a Ponton Galéria igazgatója, Koós Pál ipari formatervező, a MOME adjunktusa, Sümegi László formatervező iparművész, valamint Kultsár Emília, a Henkel Magyarország kommunikációs vezetője.
A zsűri a következő munkákat juttatta tovább: Domán Rajmund: KotyoGO kávéfőző, Erdélyi Tamás: Papírvágó olló, Hajnal Emil Szilárd: Digitális homokóra, Holányi Katalin: Espresso maker és Nyilas Kálmán: Mobilizálható szélgenerátor.
Bárkányi Attila egyetemi tanár, zsűrielnök szerint az ilyen szabad témájú pályázatoknál, mint amilyen a Henkel Art.Award is, a legszélsőségesebb témákra lehet számítani. Ez jelen esetben is így volt. A prezentálás technikai színvonala a hasonló, nemzetközi designpályázatok színvonalának megfelelt. Jóllehet a tárgyak használhatóságának, az új gondolatok hasznosságának a bemutatása elmaradt, mert csak vázlatot kellett benyújtani –a zsűrinek mégsem volt könnyű dolga. Koós Pál adjunktusnak a pályázati anyag széles palettája tetszett, az, hogy az alkotók a mindennapi élet bármely területén találtak javításra, megoldásra váró problémát, és sok munkánál az ötletfelvetés mellett a megoldás is friss, újszerű lett. Halasi Rita véleménye szerint a pályázat most javarészt friss diplomásokat és diákokat mozgatott meg, és fontos, hogy a következő alkalommal a közép-generációt is meg tudjuk szólítani. Sümegi László megjegyezte: a Henkel pályázat érdeme, hogy rámutatott a fiatal magyar formatervezők tehetségére, akiknek ipari megrendelések hiányában kevés lehetőségük van bizonyítani.