HTML

Friss topikok

15 milliós Showder

2007.07.05. 11:09 bellini

A televízió bomba üzlet! Milliós nézettséggel milliókat kaszál a sztár és a produkció egyaránt. Tegnap a tévések gázsijáról írt a Blikk. A képernyő nagymenőinek kereseti listáját Friderikusz (évi 140 millió) vezeti Fábry (70 millió), Frei (55 millió), Győzi meg Vágó (48-48 millió) és Bochkor (45 millió) előtt. Műsort vezetni megéri. Vajon készíteni is? A Haszon magazin utánajárt annak, mennyibe kerülnek a legnézettebb hazai gyártású produkciók

A magyar szuperprodukciók top 15-ös listáját az Esti Showder vezeti. Fábry gázsija, az RTL Klub nézettsége és a nézőnek az élmény mind-mind szuper. A profizmus drága mulatság, a Showder becsült költsége adásonként 15 millió forint. Kovács Kristóf műsorgyártó cége, a Prime Time nem spórol. Teheti, produkciós szerződése tudomásunk szerint nem átlagos. Fábryval például nem egy, hanem 3 évben állapodott meg. Óvatosságból állítólag belefoglalták, amennyiben a nagy dumás idő előtt óhajtana távozni, csak 30 millió forintos lelépési díjért tehetné.

A magyar kereskedelmi televíziózás pillanatnyilag a legnépszerűbb, egyben legdrágább produkciói úgynevezett külső gyártásban készülnek. Ezzel elvileg mindenki jól jár. Egyik oldalon jut pénz a sztárok gázsijára, komoly stábra, igényes díszletre. Másfelől pedig mentesül a járulékok fizetése alól a megrendelő. A tévéket csöppet sem zavarja, hogy rendkívül magas, akár 40 százalékos haszonkulcs van némely sztárműsoron. Ami nyilván a minőség rovására megy. Igaz, hosszú távon képtelenség átverni a megrendelőt, mert a nézők hamar ítéletet hoznak. A szerződések egyik alapvető pontja pedig a nézettségi kritérium.

Általában bizonyos idő, adásszám utáni minimum nézettséget kötnek ki, ha ezt nem éri el a produkció, másik sávba kerül, esetleg a süly- lyesztőbe, jobb esetben műsorvezetőt cserélnek. Előfordul, hogy átlagnézettséget írnak a szerződésbe. A legritkább eset, hogy nincsenek kikötések.

Egy-egy új műsor bevezetésének költségét - plakátok, reklámszpotok, újság-, tv-, rádióhirdetések - a megrendelő állja. Saját érdekében a készítő is igyekszik hírt adni produkciójáról. Utóbbi általában pénzmozgást nem igénylő, úgynevezett barter együttműködéseket takar.

Mindenki beveti a kapcsolatait, ilyenkor lesznek például a bulvártól amúgy látványosan undorodó tévéguruk a műfaj nagy barátai… Naná, muszáj spórolni, mert a gyártó cég általában nem kap reklámidőt a csatornáktól. Mindössze a műsor végén van lehetősége maximum 50 másodpercben feltüntetni az együttműködő partnereit. A nagymenők ebből is képesek csodára, a top 15 tagjainak zöme így képes legálisan csökkenteni a gyártási költségeit.

A legdrágább produkciók

1. Esti Showder: 15 000 000 (RTL Klub)
2. Irigy Hónaljmirigy: 14 000 000 (TV2)
3. Frei Dosszié: 13 000 000 (TV2)
4. Megasztár: 12 000 000 (TV2)
5. Egy a 100 ellen: 5 500 000 (TV2)
6. Heti hetes: 3 600 000 (RTL Klub)
7. Barátok közt: 3 300 000 (RTL Klub)
8. Legyen ön is milliomos! 3 200 000 (RTL Klub)
9. A tévé ügyvédje: 3 000 000 (M1)
10. Jóban Rosszban: 2 600 000 (TV2)
11. Napló: 2 200 000 (TV2)
12. Friderikusz MOST: 1 800 000 (ATV)
13. Mónika-show: 1 500 000 (RTL Klub)
14. Balázs-show: 1 500 000 (RTL Klub)

Blikk-összeállítás

Szólj hozzá!

Címkék: média bulvár pletyka hír sztárok business celebek

A bejegyzés trackback címe:

https://bellini.blog.hu/api/trackback/id/tr97112085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása